Superwizje to jedna z form wsparcia oferowanych przez Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą (SCWEW). Ich celem jest wspieranie nauczycieli i specjalistów w refleksyjnym przyglądaniu się swojej pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
Superwizja nie jest kontrolą ani oceną, lecz bezpieczną przestrzenią do rozmowy o wyzwaniach zawodowych, analizowania trudnych sytuacji dydaktycznych i wychowawczych oraz poszukiwania skutecznych rozwiązań.
Spotkania superwizyjne prowadzą specjaliści – psycholodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci lub eksperci SCWEW. Mogą one mieć formę indywidualną lub grupową, a także łączyć się z obserwacją zajęć i wspólnym omówieniem przebiegu lekcji.
Dzięki superwizjom nauczyciele zyskują:
możliwość wymiany doświadczeń i uzyskania wsparcia,
nowe spojrzenie na relacje z uczniami,
większą pewność w podejmowaniu decyzji wychowawczych i dydaktycznych,
inspirację do dalszego rozwoju zawodowego. Superwizje to przestrzeń dla refleksji, wzmacniania kompetencji i wspólnego uczenia się z doświadczenia – w duchu edukacji włączającej.